محل تبلیغات شما

اگر از اون دسته آدم های هستید که مرتب بیرون شهر رانندگی می کنید احتمالا با قاعده 30-60 آشنایی دارید، این قاعده که توسط راهنمایی و رانندگی ابداع شده مربوط میشه به تصادفات و سوانح رانندگی بین شهری، اگر بخوام بطور خلاصه در مورد این قاعده توضیح بدم (که اتفاقا دونستنش هم حتما براتون مفید هست) این میشه که 60% تصادفات در 30 کیلومتر باقیمانده به مقصد رخ میدن، دلیل این ماجرا هم به احتمال زیاد این هست که وقتی نزدیک شهر مقصدمون میرسیم تصور میکنیم که دیگه سفر تموم شده و دیگه با اون دقتی که از ابتدا داشتیم رانندگی مون رو ادامه نمیدیم، اگر هم خسته باشیم میگیم چیزی نمونده این یه تیکه رو هم رانندگی میکنیم و بعد خونه با خیال راحت میخوابیم و همین باعث میشه که دچار سانحه بشیم، بارها شاهد این اتفاق در میادین ورزشی هم بودم، ورزشکاری که خیلی خوب داشته کار می کرده و از رقیبش هم جلو بوده بخاطر چند ثانیه غفلت از بازی در مراحل پایانی، بازنده از زمین بیرون اومده. بر پایه این قاعده شما هم می تونید این قاعده رو به بیشتر جنبه های زندگیتون تعمیم بدید و ازش بهره بگیرید. منتهی من تو این مطلب قصد دارم تا در خصوص تاثیر این قاعده در مدیریت پروژه صحبت کنم. اجازه بدید چند مورد براتون مطرح کنم. (مثال های که میزنم به تجربه من در پروژه های کشورمون برمیگرده).

پروژه های زیادی رو دیدم که بخوبی استارت شدن و در ادامه مسیر نیز بخوبی پیش رفته اند، ولی در پایان به دلیل اینکه مثلا مدیر ارشد تصور کرده که پروژه تموم شده و دیگه کار خاصی نمونده، با جابجا کردن بعضی از مهره های کلیدی و تزریق آنها به پروژه های دیگه (پروژه های که تازه شروع شدن) باعث شده که لطمه های جبران ناپذیری به پروژه وارد بشه و تحویل موقت پروژه یا گرفتن گواهی رفع نقص و یا حتی فرآیند خاتمه مستندات طولانی و زمانبر بشه (در حال حاضر با بعضی از پروژه ها درگیر هستم که تحویل موقت آنها برمیگردن به اواخر دهه 80 و هنوز تسویه حساب پروژه انجام نشده).

پروژه های نسبتا زیادی رو دیدم که در اوایل و اواسط پروژه به لحاظ اقتصادی (آنالیز سود و زیان) توجیه پذیر بودن ولی در اواخر پروژه به دلیل افزایش هزینه های سربار و عدم آزاد سازی تضامین، درآمد نداشتن پروژه و . توجیه پذیری خودشون رو از دست دادن (از زاویه دید پیمانکار) و حتی ضررده شدن.

پروژه های نسبتا زیادی رو دیدیم که عوامل پروژه روی بسیاری از موارد با هم به توافق رسیدن ولی در انتها روی یکی دو مورد با راه انداختن مباحث نچندان با ارزش وارد فرایند پیچیده مباحث حقوقی و قضایی شدن و پای بسیاری از ارگان ها از جمله بازرسی هم به میان اومده که حتی باعث شده بسیاری از توافقات قبلی هم ملغی بشن.

نتیجه گیری: به عنوان کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه/ مدیر پروژه/ مدیر عامل و . باید به شدت مراقب قاعده 30-60 تو حوزه کاریتون باشید و دقت کنید که در آخر هر کاری علاوه بر اینکه نباید حواستون از ماجرا پرت بشه بلکه باید بشدت حواستون رو جمع و متمرکز عمل کنید تا در دام این قاعده گرفتار نشید، ضمن جدی گرفتن چرخه پسا پروژه در سازمانتون، یادتون باشه دفعه دیگه که در حال رانندگی هستید در 30 کیلومتر پایان مسیر حتما کنار بزنید یه چای میل کنید و فِرش و سرو حال تا پایان مسیر با دقت هر چه بیشتر ادامه بدید.

⭕️ نقش های تیم های برنامه ریزی و کنترل پروژه در سیستم های پیمانکاری، مشاور و کارفرما

⭕️ چهار کاری که باید در زمان اختتام پروژه انجام دهید

استراتژی اجرای پروژه

پروژه ,های ,هم ,قاعده ,رو ,رانندگی ,این قاعده ,پروژه های ,زیادی رو ,هم به ,بسیاری از

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کد های آیهارا پرسشنامه استاندارد turnjuhaka فقط برای تو وبلاگ نمایندگی امین گلی آرشیو قیمت خرید و فروش گوشی موبایل سونی فروش قیمت آبگریز و ضد آب شیشه ی خودرو چیست چیه چیکار میکنه از کجا بخرم زیپ ایران دعا